Strona internetowa osiedla KOLONIA JASNA

Wyjazd mieszkańców do Ojcowa

Sobota, 9 Wrzesień 2017

Fotorelacja z wyjazdu mieszkańców osiedla Kolonia Jasna do Ojcowa, który miał miejsce 8 sierpnia 2017 r.

8 sierpnia 2017 r. Zarząd osiedla Kolonia Jasna zorganizował dla mieszkańców naszego osiedla wyjazd do Ojcowa, w którym wzięło udział 50 osób w tym szesnaścioro dzieci. Wyjazd miał charakter integracyjny.

Pierwszym punktem było zwiedzanie Groty Łokietka, podczas którego poznaliśmy bardzo ciekawą historię tj. legendę księcia Władysława. Ukrywał się on w grocie przed królem czeskim Wacławem II na przełomie XIII i XIV wieku ratując w ten sposób swoje życie. Przyszły król Polski miał w grocie przebywać ok. 6 tygodni. Łokietek odpoczywał na kamiennym łożu w ostatniej sali (sypialni), a w niedużej wnęce kuchni czyli w "kominku" przygotowywał sobie posiłki przynoszone mu przez włościan otwartym ku górze korytarzem wstępnym, podczas gdy wejście do jaskini było zasnute pajęczyną, która pokryta kroplami rannej rosy zmyliła ślad pogoni.

Opuszczając jaskinię udaliśmy się szlakiem turystycznym w kierunku Ojcowa. Spacer trwał około godziny. W Ojcowie zobaczyliśmy kaplicę „na wodzie’ i usłyszeliśmy historię jej powstania. W Dolinie Prądnika mieliśmy czas wolny na odpoczynek i relaks, zaliczając przy okazji kawę, pyszne lody i spożywając przywieziony prowiant. Około godziny 14:00 wyruszyliśmy autobusem w kierunku Pieskowej Skały. Tutaj wraz z miejscowym przewodnikiem zwiedziliśmy pięknie usytuowany i odrestaurowany Zamek, poznając jego historię, a także podziwiając architekturę oraz znajdujące się tam eksponaty. Przewodnik w sposób ciekawy potrafił przekazać swoją wiedzę o tym miejscu nie tylko dorosłym, ale także dzieciom, wzbudzając ich ogromne zainteresowanie.

Naszą wycieczkę zakończyliśmy w Gospodarstwie Agroturystycznym Państwa Glanowskich, gdzie posililiśmy się pyszną kiełbasą pieczoną na grillu. Korzystając z chwili relaksu, gdy dzieci były zajęte zabawą, rozmawialiśmy o sprawach dotyczących naszego osiedlu i planów, jakie mogłyby być zrealizowane w przyszłości przy udziale mieszkańców i Zarządu osiedla. Do Pszczyny wróciliśmy w godzinach wieczornych.

Wyjazd do Ojcowa był okazją nie tylko do spotkania się pięknem „Jury Krakowsko-Częstochowskiej”, jej historią oraz zabytkami, ale również był okazją do wspólnego poznania się mieszkańców naszego osiedla Kolonii Jasna.

Kończąc relację z wjazdu – Zarząd osiedla składa serdeczne podziękowania Panu Tadeuszowi Harazinowi, który zaangażował się w organizację wycieczki i służył swoim doświadczeniem oraz wiedzą, ale również Wam mieszkańcom, którzy tak chętnie skorzystaliście z naszej propozycji.